maandag 29 december 2014

zo geknipt! 2. kokerfestival

Zo geknipt 2. kokerfestival

Toen de oudste dochter, met de middelste in het gevolg, besliste van zichzelf een sjaal te breien werd ik al gauw gek van de rondslingerende breiwerken en bollen wol.
Zo geknipt! 2 heeft hiervoor de perfecte oplossing: een kokerzak die bovenaan dicht stropt.
Zo geknipt 2. kokerfestival

De koker komt in het boek in verschillende formaten en uitvoeringen...breed, smal, met rits, met stroptouw...je kan je koker helemaal zelf samenstellen. De handleiding zit ingenieus in mekaar. Ik werd van voor naar achter in het boek gestuurd en kwam steeds op de juiste uitleg terecht. Daar zit een staaltje knap denkwerk achter.
Ik maakte de kokerzak bedoeld als hoes voor een babydekentje (recept 16d) en maakte hem enkele centimeters langer, zodat de breipriemen er helemaal in passen.
Zo geknipt 2. kokerfestival
Zo geknipt 2. kokerfestival

Ik maakte hem volledig met wat ik in huis had...stof, paspel en koord komen uit de voorraad. Enkel koordstopper had ik niet liggen en moet ik nog eens aanschaffen. Maar het lukt ook perfect zonder.
Zo geknipt 2. kokerfestival

Ode aan de orde!
Zo geknipt 2. kokerfestival

13 opmerkingen:

  1. Goede oplossing en oogt nog leuk ook ! Nu kunnen ze hun breiwerk ook overal mee naartoe nemen. Super mama !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim gezien en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het super dat je dochters breien en die kokers zijn perfect! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die wolvenstof! Heel mooi in combinatie met dat zachte mintgroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nice. Very nice, vooral de kleurencombinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een leuk idee! Hier ook een meisje in huis die het breien ontdekt heeft; ik weet dus weer wat gedaan! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt en hele mooie wolvenstof of zijn het vossen :-D?
    http://mizolilie.blogspot.be/2014/12/prettige-feestdagen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heeel leuk!! erg mooie stofjes ook! top-keuze!!
    gr. Joyce (www.mez11.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap gemaakt en mooi stofje gebruikt ! Ikzelf ben van plan om de baguettezak een keertje te maken. Wij zijn nl. campers en ons brood wordt altijd van her naar der gelegd omdat hij altijd in de weg ligt ;o)

    groetjes,
    Sonja van scrapadoe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik voel hier een beetje nostalgie opkomen. Wij hadden in onze tijd een heuse 'breitas' en die moest er goed uitzien hoor, want dat was toch wel een belangrijk statussymbool!
    Nieuwe tijden, nieuwe versies! Handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hands down, I agree with you on that. Well done for presenting such a beautiful post. GoAssignmentHelp is a team of experts professional assignment writing service academic writers who provide the best Online law assignment help with Online academic writing help - nursing assignment help in australia

    BeantwoordenVerwijderen