donderdag 9 mei 2013

NYC. day 2. fabrics and trimmings. williamsburg.

De dag begon met een bezoek aan Mood Fabrics, het stoffenmekka van NY, gekend van Project Runway. Zotjes hoor daar. 2 verdiepen vol stof. En geen enkele deftige foto. Hoe zou dat komen?
Drie instagrammekes is al wat ik heb als aandenken. En een paar lappen stof natuurlijk.NYC Mood fabrics
NYC2013
NYC Mood fabrics

Tweede stop was M&J Trimmings. Na het stoffenmekka het 'lintjesenknopen'mekka.
NYC M&J Trimmings
NYC M&J Trimmings

Ik liet mij gaan in de elastiekafdeling (ofte elastic trimming) en kocht er onder andere de elastiek voor dit rokje. Sharon ging loos in de koordjessectie.
NYC M&J Trimmings
NYC M&J Trimmings

Hoedje af voor Sharon, die dood (maar echt dood)ziek haar ding deed voor de camera alsof er niets aan de hand was. Wat er achter de camera's gebeurde is niet voor publicatie vatbaar. Ik had zo'n medelijden. Daar ben je dan in NY, ziek als een hond. Wat een karakter!

Dus ging ik in de namiddag alleen met de Sputnikmannen op stap. Patrick van Newyork24seven vervoegde ons opnieuw en liet ons een minder evidente kant van NY zien. Hij nam ons mee op de East River Ferry naar Willliamsburg. Het vertrekpunt geeft een mooi zicht op de Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge en Brooklyn aan de overkant van de East River.
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg

Het boottochtje, aan een behoorlijke snelheid, liet me eindelijk toe me te vergapen aan de skyline van Manhattan.
NYC2013 Williamsburg

Na twee tussenstops en een behoorlijk impressionant staaltje sightseeing...
NYC2013. Playtime NY
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg

...stappen we 20 minuten later af in (North) Williamsburg.
NYC2013 Williamsburg

Zodra je van de ferry stapt, voel je een gans andere sfeer op je neerdalen. Weg met de drukte en het altijd aanwezige lawaai van Manhattan. Weg met de wolkenkrabbers, maar veel industriële gebouwen die omgebouwd zijn tot appartementen en kunststudio's.
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg

Williamsburg is een van de nieuwe, hippe, alternatievere wijken in het stadsdeel Brooklyn. Een beetje het 'it' ding van NY. Een beetje het Oost-Berlijn van NY. Niet dat ik al in Berlijn ben geweest, maar 't is van horen zeggen. Je vindt er veel leuke winkeltjes en eetgelegenheden.
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg
NYC2013 Williamsburg

Een buurt die het bezoeken meer dan waard is. Schrijf het maar op uw lijstje.

De dag eindigde met wat schmink, wat krultangen en wat cocktails op een rooftop bar. You only live once, toch?
NYC2013

 Op naar dag 3.

20 opmerkingen:

  1. Leuke foto's!
    Ik heb gisteren al een stukje van jullie trip gezien in Shoot! en dat smaakt naar meer. Ik ben al benieuwd naar de aflevering van volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, ... zet ik allemaal mee op mijn lijstje!!! fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat leuk, wat geweldig al die elastiekjes en stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er uit als 'heaven'!! Waarim is er hier zo geen mega-winkel :-(

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! New York heeft omwille van het leven op snelheid nooit op m'n verlanglijstje gestaan (ik heb het meer voor afgelegen berg gebieden enzo) maar hiervan is het spontaan in de top 5 terecht gekomen! Leuke sfeervolle foto's! En inderdaad, petje af voor Sharon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ROFL die laatste foto had ik gelijk nog niet gezien! We moeten terug hé, snel, snel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik begin letterlijk te watertanden bij het zien van die stoffen en knopenenlintenwinkel! die komen zeker op mijn wish-list :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een geluk heb je! Een reisje naar de Big Apple!
    Gisteren tijdens het zappen op een leuk Vijf-tv programma terecht gekomen. Een paar gezichten kwamen me bekend voor! Ga zeker verder volgen.
    Mooie mood-foto's! Genieten maar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, Mood! Ik zou daar een volledige dag blijven, in de hoop Tim Gunn tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat had ik daar heel graag bij geweest! Lucky you!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke foto's en wat heerlijk voor jullie om als BV naar NY te vliegen! Vol spanning wacht ik de foto's van de rest van de trip af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ziet er zo cool uit! (alleen die lintjes en elastieken dat is precies wat te véél van het goede, niet?) Zund dat NY zo ver is...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalig om zo te kunnen meegenieten. Gelukkig sta ik niet in zo'n mega-winkel want ik zou VEEL TE VEEL geld opdoen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoefde er nooit zo nodig heen, maar twee jaar geleden gingen we toch. Verkocht ben ik, sindsdien. Williamsburg ken ik niet en deze stoffen- en lintjeshemel ook niet. Ik zal terug moeten gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik las net de reportage van Sharon en wat heerlijk dat ik hier een aanvulling/ vervolg aantref! Oooooh die bandjes/ knopen winkel, daar liet ik mij ook graag eens gaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat voor camera en lens gebruik jij? Je hebt altijd van die mooie scherpe en heldere foto's! Ook groothoek? Ben benieuwd! Je maakt prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalige foto's en kei plezant om de aanvullingen op de beelden hier te lezen en zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's! Wat een super ervaring om daar heen te mogen!

    BeantwoordenVerwijderen