woensdag 10 oktober 2012

Marie-Laure, dankzij Maakdag

Marie Laure 2

Eigenlijk. Feitelijk heeft het kind jurkjes genoeg. Maar toen Nele van Spiegelstiksels op Maakdag een workshop gaf met een nieuwe jurk, kon ik niet anders dan mij als de wiedeweerga inschrijven.
Haar Antoinette was mij ontzettend goed bevallen en ook dit patroon, de Marie-Laure, stelt niet teleur. Haar oog voor detail en drang naar perfectie bezorgen dit patroon een plaatsje in mijn lijst van all-time-favourites. Alles wordt tot in de puntjes en oh zo secuur afgewerkt. Ik hoop van harte voor U dat het ooit te koop wordt aangeboden.
Marie Laure 1

De zakken maken de jurk af. En ze maken Roos blij...de ideale plaats om al haar schatten in te bewaren.
Ik was er, net als haar, een uurtje of 3 zoet mee. En ik genoot van elke seconde. En dat dankzij Mamasha en haar fantastische Maakdag concept.
Beeld U in: een unieke industriële locatie als het MIAT, een hoop gelijkgestemden, de beste naaimachines, een oh zo gezellige sfeer, allemaal blije gezichten, een kopje heerlijke koffie en ander lekkers bij de hand, een hulplijn als je efkes de uitweg niet ziet, en een aantal uren ongestoord kunnen naaien... puur genieten.
Ook zin om  je een dagje onder te dompelen in deze sfeer? Hou dan de Maakdag site in het oog voor de nieuwe data. En nog beter: waag hier je kans om een workshop te winnen.
Marie Laure 3

28 opmerkingen:

  1. Deze foto's zijn weer puur genieten. Wat een prachtige jurk met die herfstkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en oh zo af herstfplaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei kei keischoon!!!!!
    Ik hoop het ook dat ik dat patroon zal kunnen kopen. Die zakken zijn zo tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi ! Ik hoop dat ik er in de toekomst ook eens bij kan zijn op zo'n maakdag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat er ooit kleedjes voor grote meisjes komen. ;-) Prachtig exemplaar, dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig kleedje...
    Super kleurencombinatie ook :)
    En die schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schoon, schoon, schoon...
    Ik heb mezelf al beloofd dat ik er de volgende maakdag zal bij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, die kleuren zijn zo schoon ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Ik was je blog maanden uit het oog verloren...bij toeval via pinterest hier terug...nu ga ik je volgen want anders verlies ik je weer misschien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow ! Wat prachtig geheel, kleuren zo mooi gecombineerd, en die schoenen die er perfect bijpassen. Nu is de vraag wat was er eerst, de schoenen of de jurk. Jurk gemaakt naar de schoenen, of gelukkig zo'n mooie schoenen gevonden bij de jurk ?

    Prachtig !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de kleuren van de jurk wat afgestemd op de schoenen. Dat is betaalbaarder dan het omgekeerd aan te pakken ;).

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige jurk. Helemaal klaar voor de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! En wat een geweldige kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed gedaan zeg!
    En dat is dus de 6 jaar rond je 4-jarige? De maat ziet er gepast uit, heb je nog aanpassingen gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er niets aan veranderd. Wel wat meer ingenomen dan voorzien, maar in de breedte zit het perfect!
      And she loves it!

      Verwijderen
  14. Waarom lijkt het soms dat al dit soort leuke, creatieve, naaidingen in Gent zijn?! En ik woon hier, ver weg, in Nederland.. snik! Maar wat ik eigenlijk wil zeggen het ziet er geweldig leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, en ik wil dat patroon ook wel. Zo schoon zeg!
    Effenaf PRACHTIG! Echtigwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar zeg zo'n schone dochter in zo'n schone jurk. Waaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Met zakken 'en bijpassende schoenen nog wel, geweldig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai zo schoon!
    Het is een fantastisch patroon en je hebt er door de stoffenkeuze echt een pareltjes van gemaakt.
    Op naar de volgende Maakdag, voor meer van dat leuks!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ken dat dat al ht leuke rond gent is in antwerpen ook niets snik

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze kwam deze week (of was het vorige week? Time flies...) zo trots haar kleedje tonen. Mooi, mooi, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amai ... effenaf prachtig! Die kleuren, dat model, die schoentjes erbij ... ja ... 'k ben onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen