zondag 26 september 2010

Balletzakje


Na de turnzakjes, nu ook het balletzakje. Een ganse andere uitvoering...kwestie van niet met een turnpakje toe te komen op de balletles.

Ik wou een zakje zoals ik mij herinnerde uit mijnen jongen tijd. Een simpel worstachtig zakje met rits. Ik dacht heel lang na over de maten van het zakje en de lengte van de handvaten. En over hoe ik dat dan wel in mekaar moest steken.
Uiteindelijk is het zakje nog een beetje te groot naar mijn goesting. En ook te slap, maar dat ziet U niet want ik propte het zakje vol met handdoeken voor de foto. Ik wou tussen de ronde zijvlakken en het zakgedeelte zelf eigenlijk nog paspel. Ik stikte dus eerst de paspel op het ronde zijvlak en om een of andere bizarre reden was het zijvlak opeens kleiner geworden. Miserie dus.
Van de afwerking en de binnenkant (volledig gevoerd) ben ik dan wel weer content.
 
 

Het stofje komt van hier en de tassenband vond ik in de gewenste kleur op het stoffenspektakel.
Ik moet er nog eentje maken en probeer de tekortkomingen van deze versie te verbeteren. Suggesties iemand?

18 opmerkingen:

  1. Ziet er erg goed uit, die blauwe linten passen er fantastisch bij!
    Wat betreft de zijkanten; eerst de ronde vorm tekenen, de andere delen eraan stikken en pas nadien de ronde vorm uitknippen. Zo blijft de vorm van de zijkanten mooi rond en nergens te groot of te klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mss kan je tegen de voering een laagje vulling stikken, dan blijft de tas beter staan denk ik.

    Ik vind het een hele leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, en ja, kleiner was misschien beter geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier nog iemand die zo een genre tas maakte, maar in mini-versie dan. Misschien staat er daar een paar tips die je kan gebruiken... : http://obsessivelystitching.blogspot.com/2010/09/dollar-dolly-duffel-bag-tutorial.html
    ga me ook eens wagen aan zo'n tas, vind ze heel leuk!

    anneleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het toch schoon zenne.
    Misschien inderdaad zo een fiberfill vulling of stevige vlieseline ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verstevigen met goeie vlieseline? Maar nu gewoon al echt mooooooooiiii!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh zo mooi weeral!! een echte balletzak zonder truttig te zijn. Ik zou ook voor de fiberfill dinges gaan voor het in vorm te houden. Maar eigenlijk heb ik geen verstand van tassen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch wel een mooi tasje. Ik zou het de volgende keer ook met fiberfill proberen, met vlieseline wordt het misschien wat te stijf?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo'n tas doet me helemaal denken aan "mijn tijd" en ik herrinner mij dat die van mij ook zo wat door"hing" door 't gewicht van de inhoud. volgens mij is dat iets typisch voor dat model, je kan de meisjes natuurlijk altijd een hoop handdoeken meegeven op balletles ;). Trouwens ferm gemaakt hoor en weer eens heel leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toffe tas! Ik heb hier in een boek zo'n soort tas staan, met werkbeschrijving en al (en paspel aan de zijkant!). Misschien vind je daar nog tips in... Breng ik het eens mee naar de wijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi weer, en wat een schattig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel schoon! En waw, zelf getekend dat patroon! Sjiek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof gedaan, zou bijna willen dat mijn dochters ook ballet gaan doen. Ik heb ook al gehad dat paspel de stof 'kleiner' maakt. Ik weet niet goed hoe het komt, misschien door het blinde rits voetje te gebruiken ipv een paspel-voetje? Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de druk op het koord, dat uitrekt op het moment dat je stikt en dan weer bijeen trekt als het vanonder het voetje komt. Soit, alles in 1 keer stikken helpt, maar met een cirkel zie ik mij dat toch niet presteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. near Labels found on perceptual experience of themselves and their worth to the label.
    The new labels list calories, saturated fat, sodium win the big biz.
    Grade 10:52Just as "blind Bartimaeus" was not the opportuntiy for new and originative methods of advertisement products.


    my page http://pixocool.com

    BeantwoordenVerwijderen