dinsdag 27 juli 2010

HRVATSKA

...ofte de wonderschone Republiek Kroatië. Daar vertoefden de Polkadotjes de afgelopen weken op een kleine, rustige, schaduwrijke camping op Ugljan, één van de talrijke eilandjes die Kroatië rijk is. 

...alwaar op 100 meter van de voordeur van ons tent de Adriatische zee lag; ongerept, o zo schoon en bijna helemaal voor ons alleen.

...alwaar de ongelooflijke grootsheid der natuur werd ervaren door per boot, tussen  eilandjes van allerlei formaat, de grote en diepe zee te bevaren.

...alwaar dolfijnen op 4 meter van ons neus kunstjes kwamen doen.

...alwaar we een gratis schoonheidsbehandeling ondergingen in de modderbaden van Nin, terwijl Roos in de vrije natuur een dutje deed.

...alwaar de zee ons op verschillende manieren plezier bezorgde; zijnde al zwemmend, al snorkelend, al bij hoge snelheid over zijn oppervlak tsjezend,...
 

...alwaar we ankerden voor een aantal onbewoonde eilandjes om er te picknicken, te zwemmen, te spelen, slakken te verzamelen, vanalles op te vissen, gans het eiland rond te lopen, te genieten,... 

...alwaar de minipolkadotjes bijna vergroeiden met de hangmat.

...alwaar we bijna elke dag [tsjiwaptsjitsji's] aten en Karlovacko dronken.

...alwaar we 95% van de tijd in ons zwembroek liepen.

...alwaar het 's nachts lekker fris was om te slapen.

...alwaar ik de beste vakantie ever beleefde.

...alwaar ik nu zou willen zijn.

20 opmerkingen:

  1. amai het zag er nogal zalig uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, amai! 't Zal wel zijn dat je er geen haaknaald vastnam! 't Is gewoon het paradijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat ziet dat er zalig uit. Ik zou gelijk willen gaan (en ik ben een echte huismus, dus dat wil wat zeggen).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er allemaal FANTASTISCH uit! Ik krijg er nu echt helemaal zin in om naar Kroatië te vertrekken! Maarre... door de veelvuldige berichten over de kidsID vandaag in het nieuws moet mij toch een vraag van het hart waar jij hopelijk een antwoord op weet? Onze 10-jarige dochter heeft een tot april 2011 geldige identiteitskaart voor kinderen, dit volstaat toch in Kroatië (en op weg er naartoe) hoop ik???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! Komt meteen op mijn verlanglijstje met toekomstige reizen. Zo mooi seg! En zo heerlijk rustig. Kan ik geloven dat je dat een fantastische reis vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Oontje...het paradijs...jawel!

    @Hilde, Kroatië behoort niet tot de EU. Bij de grensovergang Slovenië - Kroatië hebben we telkens de paspoorten moeten tonen. Wij hebben reeds de kidsID, maar volgens mij geldt die papieren versie van jou ook nog. Misschien voor alle zekerheid eens navragen bij je gemeentebestuur?
    Veel plezier op je reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw wat een reclamespotje voor Kroatië ! Het stond al op mijn lijstje... maar nu nog meer vooraan. Echt heel fijn om lezen en om zien je verslagje. Chapeau ook voor de vele kilometers rijden met 3 kids... want daar zie ik zelf zo tegenop. Wij deden er 1150 heen en terug voor 't eerst met 2 kindjes. Maar jullie deden er nog een serieus schepje bovenop. Het eindddoel is mooi, maar ik vraag me toch af of ik dat zou overleven ? ! Ondertussen heb je me wel erg laten meegenieten ! Echt tof !
    Groetjes, Kaatjeto

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm dat klinkt werkelijk als een heerlijke vakantie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En bij deze weet ik al waar ik volgend jaar naartoe wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jups, wij gaan ook, over twee jaar. heerlijk. en jouw foto's maken dat het er binnenkort niet meer zo verlaten zal zijn, vrees ik. wat een reclame :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, als ik ooit in een verre toekomst een gezin zou hebben, dan hoop ik van harte dat ik zulke vakanties mag meemaken!
    Toch niet evident om met drie kleine kinderen een leuke bestemming te vinden, waar genoeg te doen is om iedereen gelukkig te houden? En een 'rustige' camping klinkt op het eerste gevoel niet als ideaal voor kinderen, maar hé, zo zie je maar! Kinderen kunnen zich ook in stilte bezig houden :-)

    Serieus nu: het ziet er echt zálig uit, ik kan begrijpen dat je meteen terug zou willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moar Mama P., nu versta ik dat ge daar niet hebt gehaakt. Serieus, komt op onze lijst. Rust, we zijn ernaar op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar zeg, ik wil ook, ik wil ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aangezien iedereen toch naar Kroatië wil: volgende keer een blogmeet aldaar? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een heerlijke vakantie zeg!
    (En die tsjiwaptsjitsji's heb ik ook wel eens op toen ik ooit in Kroatië was, mmmm!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Droom, droom, wat een pracht van een land en wat zien jullie er stralend uit. Hemelse vakantie, me dunkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi! amai en met drie gasten, chapeau! Wij zijn ook fervente kampeerders op rustige campings, als onze kindjes nog wat groter zijn moet we nog wat verder rijden dan de provence blijkbaar, leuke foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooooh! Nu ben ik toch ff jaloers zenne! :-D
    Maar blij dat jullie het zo goed hebben gehad. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen